KIA jau sesto reizi ieņem dominējošo pozīciju uzticamības reitingā

Arī 2021. gadā “Kia” triumfējis “J.D. Power” kvalitātes un uzticamības reitingos. Šī ir sestā reize, kad Dienvidkorejas uzņēmums ir pierādījis savu uzticamību šajā reitinga tabulā. Atbilstoši patērētāju atsauksmēm “Kia” automašīnas montāžas kvalitātes un uzticamības ziņā atkal ir pārspējušas lielāko Japānas un Vācijas autoražotāju produkciju.

Jaunākajā “J.D. Power” reitingā veseli astoņi Dienvidkorejas zīmola modeļi saņēmuši augstāko vērtējumu savā klasē, kas ir labākais rezultāts starp visiem ražotājiem. Otrajā vietā palikušais BMW saņēma labāko vērtējumu piecās kategorijās, savukārt “Lexus” un “Toyota” automobiļi, kas dala trešo vietu, ieguva augstāko patērētāju vērtējumu četros segmentos.

“J.D. Power” ir viena no lielākajām tirgus izpētes un patērētāju konsultāciju organizācijām, kas nodrošina informāciju par dažādām preču kategorijām vairāk nekā 50 gadu garumā. Tās ikgadējie automobiļu kvalitātes un uzticamības reitingi, kas aptver gan pilnīgi jaunus, gan trīs gadus vecus spēkratus, ir augstu novērtēti kā patērētāju, tā autoražotāju vidū.

Jaunos automobiļus vērtē patērētāji, kuri tos izmantojuši vismaz 90 dienas, bet vecākus – tie, kuri ar tiem braukuši vismaz gadu. Patērētāji atsevišķi novērtē kvalitāti, uzticamību un braukšanas iespaidus, un “J.D. Power” speciālisti šai informācijai pievieno vērtības prognozi otrreizējā tirgū. Pamatojoties uz šiem datiem, tiek aprēķināts kopējais vidējais rādītājs, un, jo mazāk negatīvu automobilistu atsauksmju, jo augstāks tas ir.

Uzticami ir gan jauni, gan lietoti

Kategorijā, kurā apkopotas patērētāju atsauksmes par vismaz trīs mēnešus lietotiem auto, par teicamiem atzīti veseli pieci “Kia” modeļi.

“Kia Sportage” triumfu kompakto SUV kategorijā noteicis zemākais negatīvo atsauksmju skaits saistībā ar kļūmēm un montāžas kvalitāti. Atbilstoši pēdējo 12 mēnešu atsauksmēm līderis savā segmentā ir 2018. gada “Sportage”. Turklāt trīsgadīgo auto reitingos uzvaras laurus plūca vēl divi dienvidkorejiešu modeļi – sedans “Optima” un pilsētas SUV “Sorento”.

Jāpiemin, ka “J.D. Power” apkopotie kvalitātes un uzticamības vērtējumi neskar tikai dzinēju, pārnesumkārbu un citus lielos mezglus. Patērētāji ziņo arī par multimediju sistēmas defektiem vai darbības traucējumiem u.tml., un tas nozīmē, ka automobiļi ar augstāko vērtējumu ir uzticami visos aspektos.

Augstāko novērtējumu saņem vieni un tie paši modeļi

Viens no pieredzējušākajiem Latvijas autožurnālistiem, “TV Auto Ziņu” producents Aldis Zelmenis norāda, ka “Kia” automašīnas relatīvi īsā laika posmā kļuvušas pievilcīgas pat konservatīvo Latvijas pircēju vidū. Pēc viņa teiktā, otrreizējā tirgū nonākošie automobiļi ir arvien labāki, un, piemēram, pilsētas SUV “Kia Sportage” un “Sorento” ir interesants pirkums gan tādēļ, ka piedāvā modernu tehniku, gan uzticamību.

Zelmenis atgādina, ka “Kia” zīmola pārdzimšana sākās ap 2006. gadu, kad debitēja pirmās paaudzes hečbeks “Cee’d”. Process uzņēma vēl lielākus apgriezienus, kad 2010. gadā parādījās speciālistu augstu novērtētie jaunās paaudzes “Optima” un “Sportage”.

“Šīs automašīnas ir ļoti populāras Eiropā, un tās ir augsti novērtētas arī pie mums. Tas ir dabiski, jo šie automobiļi ir izpelnījušies uzticamas tehnikas reputāciju. Domāju, kopš 2010. gada “Kia” tiek uzskatīts par patiešām solīdu autoražotāju,” saka Zelmenis.

Vienlaikus viņš norāda, ka pamats mūsdienu automobiļu kvalitātei un progresīvajai tehnikai tika ielikts krietni agrāk. Kad “Hyundai” 1998. gadā iegādājās “Kia” akcijas, tika izveidota jauna grupa, kas pavēra iespējas dalīties pieredzē un tehnoloģijās. Pēc autotirgus novērotāja domām, tā ir izrādījusies viena no veiksmīgākajām aliansēm visā nozarē.

“Lai automašīnas ar katru paaudzi kļūtu labākas, vajadzīga ražošanas pieredze. Kā jebkurai kompānijai, “Kia” bija nepieciešams laiks, lai pilnveidotu savus produktus, izveidotu uzticamas platformas un mācītos no kļūdām,” saka speciālists.

Iejaukties lielajā trijniekiem – nopietns izaicinājums

Zelmenis atzīmē, ka “Kia” jau sen netiek uzskatīts par ražotāju, kura galvenais arguments ir zema cena. Kompānija ir ambiciozs industrijas spēlētājs, un to apliecina gan sportiskais sedans “Stinger”, gan elektrificētais “Niro”, kas tirgū nonāca agri un izrādījās pieprasīts, gan jaunākās paaudzes elektromobilis “EV6”.

“Domāju, ka “Kia” zīmolam tagad vienkārši jāseko izvēlētajam virzienam. Nav pat nepieciešams koncentrēties uz luksusa auto segmentu. Arī tādi modeļi kā lielu ažiotāžu izraisījušais “Stinger” veiksmīgi maina tēlu, kaut pēc tā debijas visiem bija skaidrs, ka “Kia” nepārprotami tēmē uz lielākajiem spēlētājiem. No otras puses, vēsture jau daudzkārt ir parādījusi, ka iespraukties starp “Mercedes-Benz”, BMW un “Audi” nav un nebūs viegli,” rezumē “TV Auto Ziņu” producents.

“Kia” apņēmība vairāk koncentrēties uz luksusa automašīnu segmentu atspoguļojas arī pārliecībā par savu produktu kvalitāti – Dienvidkorejas uzņēmums saviem jaunajiem modeļiem nodrošina garantiju, kas sasniedz pat septiņu gadu periodu.

 

Avots: https://www.delfi.lv/auto/zinas/kia-jau-sesto-reizi-ienem-dominejoso-poziciju-uzticamibas-reitinga.d?id=53825497

KIA Ceed modeļu saime ieguvusi plašus dizaina, tehnoloģiju un motoru uzlabojumus
PREVIOUS POST
JAUNAIS MASTER (DCI, ELECTRIC, H2)
NEXT POST